با محوريت بحث كتاب و مطالعه

كارگروه فرهنگي اجتماعي استان يزد تشكيل جلسه داد


جلسه كارگروه فرهنگي اجتماعي استان صبح پنجشنبه با محوريت «فعاليت كتابخانه‌هاي عمومي يزد» و «چگونگي اعطاي تسهيلات ازدواج به زوج‌هاي جوان» در سالن شهيد موحدين استانداري يزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، در ابتداي اين جلسه مهندس علايي با اشاره به دو آسيب كلي در حوزه كتاب و كتابخواني گفت: عدم فرهنگ سازي براي مطالعه در جامعه ما يكي از چالش‌هاي اصلي دست‌اندركاران حوزه كتاب است و در حال حاضر مطالعه جايي در اوقات فراغت عامه مردم را ندارد.
وي در دسترس نبودن كتابخانه‌ها و عدم جذابيت محيط آنها را از ديگر آسيب‌هاي حوزه كتابخواني برشمرد و اظهار داشت: يكي از اقدامات اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي در دوران مديريت جديد، توزيع عادلانه كتابخانه در همه مناطق شهري و روستايي و همچنين ايجاد جذابيت و نوسازي فضاي كتابخانه‌ها بوده است و در همين رابطه شاخص تعداد عضو در يك سال گذشته 182 درصد رشد داشته است.
سيدمحمدحسن علايي همچنين با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص ارزشمندي يك جامعه كتابخوان تصريح كرد: يك خانواده، يك اداره، يك مدرسه و به طور كلي يك جامعه‌ زماني ارزشمند است كه افراد آن اهل مطالعه و كتابخواني باشند
وي راه‌اندازي كافي‌نت در همه كتابخانه‌هاي استان را يكي از اصلي‌ترين اقدامات در افزايش جذابيت كتابخانه‌ها دانست و افزود: اميدواريم تا سال آينده حداقل 200 جلد كتاب مفيد و مورد نياز جامعه را به صورت الكترونيكي درآوريم و در اختيار همه اقشار مردم قرار دهيم.
علايي در پايان از مديران و نمايندگان دستگاههاي عضو كارگروه خواست زمينه عضويت همه اعضاي خود در كتابخانه‌هاي عمومي را فراهم كنند.
سيدمحمدرضا قائم‌محمدي، مديركل امور اجتماعي استانداري يزد نيز در سخنان كوتاهي يكي از شاخص‌هاي توسعه يافتگي جامعه را توسعه كتابخواني دانست و تصريح كرد: بايد از همه امكانات نوين نظير رايانه و تلفن همراه در راستاي توسعه فرهنگ مطالعه استفاده كنيم.
محور ديگري كه در جلسه كارگروه فرهنگي اجتماعي استان مورد بحث بررسي قرار گرفت، بحث چگونگي اعطاي تسهيلات ازدواج بود كه با تصويب اعضاي كارگروه، بانك‌هاي عامل ملزم شدند قبل از اعطاي اين تسهيلات، گواهي آموزش‌هاي پيش‌ از ازدواج را از زوج‌هاي جوان اخذ نمايند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا